Ägaren till nätbutiken Top Textile OÜ (nedan kallad nätbutiken) är 11034048, belägen på Raua 55, Tallinn 10120, Estland.

Giltigheten av köpekontrakt, produkt- och prisinformation

Försäljningsvillkoren gäller vid köp av varor från webbutiken.
Priserna på de produkter som säljs i webbutiken anges bredvid produkterna. En avgift för frakt tillkommer på priset.
Fraktkostnaden beror på köparens plats och fraktsätt. Fraktkostnaden visas när köparen lägger beställningen.
Alla priser är i euro (€) och danska kronor (DKK).
Produktinformation lämnas i direkt anslutning till produkten i webbutiken.

Att lägga en beställning

Produkter har delats ut i två kategorier: lagerprodukter och anpassningsbara arbetskläder.

Vid köp av lagerprodukter kan en färg, storlek och mängd på produkten väljas och sedan läggas till i varukorgen.

Vid köp av anpassningsbara arbetskläder kan du välja tyg, kant och knappfärg. Kan dessutom ändras

Lägg önskade produkter i din varukorg för att beställa dem. Fyll i alla obligatoriska fält och välj den mest lämpliga fraktmetoden för att slutföra beställningen. Den totala kostnaden visas sedan på skärmen. Detta kan betalas säkert via följande betalningsmetoder från Maksekeskus AS:

  • Estniska banklänkar: Swedbank, SEB, Luminor, LHV, Coop Pank, Pocopay och Liisi ID
  • Lettiska banklänkar: Swedbank, SEB, Citadele och Luminor
  • Litauiska banklänkar: Swedbank, SEB och Luminor
  • Finska banklänkar: Aktia, Ålandsbanken, Danske, Handelsbanken, Nordea, Oma
  • Säästopankki, Pohjola, POP Pankki, S-Pankki, Säästopankki

NB! När du använder en banklänkbetalning bekräfta beställningen och klicka sedan på knappen ”Återgå till handlaren”.

De personuppgifter som behövs för att genomföra betalningar överförs till auktoriserad processor Maksekeskus AS. Avtalet träder i kraft när beloppet som ska betalas överförs till nätbutikens bankkonto.
Om vi inte kan leverera de beställda varorna på grund av att lagret är slut eller av någon annan anledning, kommer köparen att informeras så snart som möjligt och de inbetalda pengarna (inklusive fraktkostnaden) återbetalas omgående, dock senast inom 14 dagar från tar emot meddelandet.

  • Visa / MasterCard kreditkortsbetalningar

Kortbetalningar behandlas av stripe.com. Säljaren har inte tillgång till köparens kreditkortsuppgifter. Avtalet träder i kraft när beloppet som ska betalas överförs till nätbutikens stripekonto.

  • Faktura

Att betala med faktura är avsett i förväg för företag som beställer en större mängd och vill betala efter att ha mottagit varan. Faktura skickas till köparens faktura inom 1 arbetsdag om det inte finns något annat avtal mellan köpare och säljare.

Sändning

Varor skickas till följande länder med fraktmetoder.

Köparen står för fraktkostnaden och respektive prisinformation visas bredvid fraktsättet.

Land Itella SmartPost Omniva Parcel machine
(1-5 arbetsdagar)
DPD Paketmaskin
(1-5 arbetsdagar)
DPD eller Itella Courier
(2-10 arbetsdagar)
Postkontor
(6-10 arbetsdagar)
Estland 3,30 € (1-5 arbetsdagar) €3,30 €3,30 €6,00
Finland €8,00 (5-7 arbetsdagar) €20,00 €8,00
Danmark DKK 105,00 (6-10 arbetsdagar) DKK 60,00
Lettland €7,00 €12,00 €9,00
Litauen €8,00 €12,00 €9,00
Sverige €22,00 €10,00
Norge (Extra kostnader kan inkludera) €10,00
Belgien €28,00 €10,00
Tjeckien €28,00 €10,00
Tyskland €28,00 €10,00
Nederländerna €28,00 €10,00
Slovakien €28,00 €10,00
Ungern €33,00 €10,00
Storbritannien (Extra kostnader kan inkludera) €33,00 €10,00
Österrike €33,00 €10,00
Irland €36,00 €10,00
Slovenien €36,00 €10,00
Italien €36,00 €10,00
Spanien €36,00 €10,00
Grekland €39,00 €10,00
Bulgarien €39,00 €10,00
Rumenien €39,00 €10,00
Portugal €39,00 €10,00
Schweiz €10,00

Alla försändelser inom Estland anländer i allmänhet till den destination som anges av köparen inom 6-10 arbetsdagar efter datumet för köpeavtalets ikraftträdande. Alla försändelser utanför Estland kommer garanterat fram inom 14-20 arbetsdagar. Vi har rätt att skicka varor inom upp till 45 kalenderdagar i undantagsfall.

Ångerrätt

Efter mottagandet av beställningen har köparen rätt att frånträda det avtal som ingåtts med e-butiken inom 14 dagar.

Ångerrätten gäller inte om köparen är en juridisk person.
För att utöva 14-dagars ångerrätten får du inte använda de beställda varorna på annat sätt än vad som är nödvändigt för att säkerställa varornas art, egenskaper och funktion på samma sätt som du skulle få testa varorna i en verklig butik.

Om varan har använts för något annat ändamål än vad som är nödvändigt för att säkerställa varornas art, egenskaper och funktion, eller om det finns tecken på användning eller slitage, har nätbutiken rätt att sänka returbeloppet i enlighet med varornas värdeminskning.

För att returnera varorna måste du kontakta oss via e-post contact@mirteldesign.com eller genom att ringa oss +372 5553 7105 inom 14 dagar från mottagandet av varan.

Vi erbjuder gratis returer i Estland. Alla beställningar som skickas utanför Estland ska en köpare stå för kostnaden för att returnera varorna, förutom i de fall där orsaken till returen ligger i det faktum att en återbetalningsbar produkt inte överensstämmer med beställningen (t.ex. en felaktig eller defekt produkt) .

Köparen måste returnera varorna inom 14 dagar efter det att ångerförklaringen har lämnats eller lämna in bevis på att han har överlämnat varorna till transportören inom ovannämnda period.

Vid mottagande av de returnerade varorna ska nätbutiken omedelbart men senast efter 14 dagar återlämna alla betalningar som erhållits från köparen baserat på avtalet till köparen.
Webbutiken har rätt att vägra göra en återbetalning till dess att varorna som returneras har tagits emot eller tills köparen har lämnat bevis på att produkterna returnerats, beroende på vad som inträffar först.

Om köparen tydligt har valt en annan fraktform än den billigaste vanliga fraktformen som erbjuds av nätbutiken, är butiken inte skyldig att ersätta den kostnad som överstiger den vanliga fraktkostnaden.

Nätbutiken har rätt att frånträda försäljningen och kräva att varan återlämnas av köparen om det märkta priset på varan i nätbutiken är väsentligt lägre än varans marknadspris på grund av ett fel.

Ej returvaror

Ej returvaror följer.

  • Produkt som har logotyp eller något annat broderi/tryck som inte finns i Mortal Designs vanliga produktlinje.
  • Produkt som är använd, tvättad eller har några slitagemärken.
  • Produkt, vilka mått anpassas efter kundens önskemål, specialstorlek.
  • Produkt som har färg eller annan detaljkombination som inte finns i Mirtel Designs vanliga produktlinje.

Defekta varor

Webbutiken ansvarar för att varor som sålts till en köpare inte överensstämmer med villkoren i avtalet eller för brister som redan fanns vid leveranstillfället och som inträffar inom två år från leverans av varan till köparen. Inom de första sex månaderna efter leverans antas felet vara närvarande vid leveranstillfället. Det är webbutikens ansvar att bevisa motsatsen.

Köparen har rätt att vända sig till webbutiken inom två månader efter att ett fel inträffat genom att e-posta (sonja@mirteldesign.com) eller ringa (+372 5553 7105).
Webbutiken ansvarar inte för eventuella fel som uppstår efter leverans av varan till köparen.

Om varor köpta från nätbutiken har defekter som nätbutiken ansvarar för, reparerar eller ersätter nätbutiken de defekta varorna. Om varorna inte kan repareras eller ersättas, ska nätbutiken återlämna alla betalningar som ingår i köpeavtalet till köparen.

Webbutiken kommer att svara på konsumentens klagomål i skriftlig form eller i en form som möjliggör skriftlig återgivning inom 15 dagar.

Direktmarknadsföring och behandling av personuppgifter

Webbutiken använder endast de personuppgifter som köparen har angett för att behandla beställningen och skicka varor till köparen. Webbutiken vidarebefordrar personuppgifter till transporttjänstleverantören för att kunna leverera varorna.
Webbutiken skickar nyhetsbrev och erbjudanden till köparens e-postadress endast om köparen har uttryckt sin önskan att ta emot dem genom att ange sin e-postadress på hemsidan och ange sin önskan att få direktreklam.

Köparen kan när som helst välja bort erbjudanden och nyhetsbrev som skickas till sin e-postadress genom att meddela oss via e-post eller genom att följa instruktionerna i ett e-postmeddelande som innehåller ett erbjudande.

Tvistlösning

Alla klagomål från en köpare om webbutiken måste e-postas till eller skickas genom att ringa.
Om köparen och nätbutiken inte kan lösa tvisten genom överenskommelse kan köparen kontakta Konsumenttvistnämnden. Konsumenttvistnämnden är behörig att lösa tvister som uppstår från ett avtal mellan en köpare och nätbutiken. Tvistlösning av konsumenttvistenämnden är kostnadsfri för köparen.

En köpare kan också vända sig till Europeiska unionens tvistlösningsorgan.